ஜღ♥MHDSYSTEM♥ღஜ

ஜღ♥MHDSYSTEM♥ღஜ

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 424
بازدید کل : 55775
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


برنامه نویسی
جــــــــــــــــلسه اول:
مـــــقدمه :
Visual basic 6.0 Professional (VB6.0)
ویژوال بیسیکتوسعه یافته ی زبان برنامهنویسی بیسیک میباشد. بیسیک توسط پروفسور جان کمنی و توماس کرتز از دانشگاه کالج دارتموث فرانسه ،برای نوشتن برنامههای ساده ایجاد شد. طراحی آن از اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز گردید. ویژوال بیسیک تا نسخه ۳ به صورت ۱۶ بیتی بود. از نسخه ۵ به بعد فقط ویرایش ۳۲ بیتی آن ارائه شد. (نسخه ۴ هم به صورت ۱۶ بیتی و هم به صورت ۳۲ بیتی عرضه شده بود.)
ویژوال بیسیک از نسخه ۶ به بعد بر پایه چارچوب داتنت (NET.) ارائه شد. اگر چه با ظهور ویژوال بیسیک دات نت اکثر برنامهنویسان ویژوال بیسیک ۶ به آن گرویدند، ولی نسخه ۶ همچنان طرفداران ویژهی خود را دارد.
برنامهنویسی در ویژوال بیسیک به صورت رخدادگرا میباشد. در برنامهنویسی تجاری، ویژوال بیسیک جز محبوبترینها است. بنابه آماری که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، ۵۳٪ از برنامههای تجاری با استفاده از این زبان تولید شده اند.
ما در این سری قمست آموزشی قصد تدریس زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 (Visual Basic 6.0) را داریم که در این سری مجموعه این بخش، بخش اول آموزشی میباشد. شما با محیط ویژوال بیسیک 6.0 آشنا خواهید شد و همچنین آشنایی اولیه با برخی ابزارها، دستوارات و قواعد کلی برنامه نویسی را فراخواهید گرفت.
زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک در واقع زبان توسعه یافته ی بیسیک میباشد که برنامه ای تحت DOS بود. بزرگترین تفاوت میان زبان وایژوال بیسیک با بیسیک در شی گرا بودن آن است. پس زبان ویژوال بیسیک زبانی شی گرا یا OOL میباشد که از سرحرف های (Object Oriented Language) گرفته شده است. در زبان های غیر شی گرا اساس زبان برنامه نویسی بر توابع (Function) بنا شده است در حالی که زبان های شی گرا مانند ( Delphi , Visual c++ , Visual Basic ) اساسا با کلاس ها( Class ) کار میکنند و استفاده ار توابع در آن ها کمتر میباشد. به طور کلی کار با زبان های شی گرا راحت تر است و نیاز به کدنویسی کمتری دارد . به برنامه نویسی شی گرا OOPیا (Object Oriented Programming) گفته میشود.
زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک محصولی از شرکت Microsoft میباشد که بر روی سیستم های عامل ویندوز قابل اجرا است. این زبان برنامه نویسی دارای نقاط ضعف و قوت خاص خود است. البته برخی از این ضعف ها در نسخه ی 9 آن که در بسته ی نرم افزاری Visual Studio 2008 وجود دارد برطرف شده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ


نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to mhdsystem.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com