ஜღ♥MHDSYSTEM♥ღஜ

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1662
بازدید کل : 55355
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



YAS & DJ Aligator

متاسفانه موزیک ویدئویی از یاس و DJ Aligator در اینترنت پخش شده که این ویدئو بدون هماهنگی با یاس منتشر شد و یاس از این بابت بسیار ناراحت هست چرا که ممکنه این ویدئو در حال حاضر مسائلی رو برای یاس ایجاد کنه که چندان خوشایند نیست
از همینجا از همهٔ شما تقاضا داریم اگر به فکر پیشرفت یاس هستتید تا اطلاع ثانوی تا حدی که در توانتون هست جلوی انتشار بیشتر این ویدئو رو بگیرید و این خبر رو همه جا اعلام کنید
مطمئا این پروژهٔ با ارزش به موقع با کیفیت بالاتر منتشر خواهد شد.

نويسنده: محمدنیکو تاريخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نرم افزار ویرایش تصویر

نرم افزار

 

نويسنده: محمدنیکو تاريخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

دانلود مجموعه 800 Paid Android Apps Collection

دانلود نرم افزارانروید.

 

نويسنده: محمدنیکو تاريخ: دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

mhdsystem

نويسنده: محمدنیکو تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کارت گرافیک

انتخاب یک کارت گرافیک

برای مشا هده ی مطالب روی ادامه مطلب کلید کنید.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

واحد پردازش مرکزی

cpu


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

سیستم عامل اندروید

دانلود نرم افزار های اندروید

برای مشاهده روی ادامه مطلب کلید کنید.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

<<جلسه ی سوم>>

دوره ی اموزشی معمولی

برای مشاهده روی ادامه ی مطلب کلید کنید.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی

<<جلسه ی دوم>>

دوره ی متوسطه

برای مشاهده روی ادامه ی مطلب کلید کنید.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

برنامه نویسی

جلسه ی اول

<<دوره ی مقدماتی>>

برای مشاهده روی ادامه ی مطلب کلید کنید.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

وب

طراحی وب - آموزش طراحی صفحات وب


طراحی صفحات و سایتهای اینترنتی و فواید این سایتها

یک سایت می تواند نقش یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی کند حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده. شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید، آنها را از آخرین تغییرات مطلع کنید، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید و یا حتی نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنید. حتی می توان با ایجاد یک انجمن گفتگو در سایت به سایرین اجازه داد نظرات خود را اعلام کنند و به نظرات دیگران پاسخ دهند.

از یک سایت اینترنتی می توان برای ایجاد ارتباط مؤثر میان اعضای یک سازمان هم استفاده کرد به صورتی که هر یک از اعضا در هر جا که باشند بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق سایت سازمان دسترسی پیدا کنند، از آخرین اخبار مطلع شوند و آخرین تغییرات را مشاهده کنند.

در حقیقت می توان از یک سایت اینترنتی به عنوان بخش مهمی از سیستم اطلاعاتی داخل سازمان استفاده کرد و هر گروه از افراد به اطلاعات مربوط به سطح سازمانی خود دسترسی داشته باشند. یعنی اطلاعاتی که کارمندان از سایت دریافت می کنند متفاوت با اطلاعات مدیران و همچنین متفاوت با اطلاعاتی باشد که بازدید کنندگان خارج سازمان از سایت دریافت می کنند.

یک وب سایت راهی مناسب برای ارائه اطلاعات مختلف در مورد کالا هم و خدماتی است که شرکت به مشتریان ارائه می دهد. بدون اینکه مشتری مجبور باشد در زمان خاصی به شرکت مراجعه کند و یا اینکه با شرکت تماس بگیرد می تواند در هر کجا که باشد به سایت شرکت مراجعه کند و اطلاعات مورد نظر خود را کسب کند.

با استفاده از یک سایت اینترنتی می توان به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات جدید را منتشر کرد بدون اینکه نیازی به چاپ بروشورها و آگهی های جدید باشد.

طراحی سایتهای اینترنتی تا حد زیادی بستگی به موارد استفاده آن سایت و نیازهای کاربران آن دارد. اگر در طراحی سایت نیاز کاربران در نظر گرفته نشود و یا نیازها به صورت روشن مشخص نشوند نباید انتظار داشت تا سایت کارایی لازم را داشته باشد.

با استفاده از زبانهای برنامه نویسی طرف سرور نظیر PHP و با استفاده از پایگاههای داده ها و بانکهای اطلاعاتی نظیر MySQL می و تکنیکهایی مثل Ajax و JavaScript امکان طراحی سایتها با انواع کاربری مختلف وجود دارد. اما در طراحی سایت ها باید از این امکانات در جای مناسب استفاده شود تا نیازهای کاربران نهایی برآورده شود.

در صورتی که تمایل دارید صاحب یک سایت اینترنتی باشید می توانید با ما تماس بگیرید و هدف سایت و نیازهای کاربران سایت را با ما در میان بگذارید. ما پس از بررسی سایت مورد نظر شما در امکان طراحی سایت شما را بر عهده می گیریم. و سعی می کنیم سایتی مطابق میل شما ایجاد کنیم.

برای ارسال سفارش طراحی سایت می توانید از صفحه «
سفارش طراحی وب» ما استفاده کنید یا با ایمیلهای info@neopersia.org و admin@neopersia.org تماس بگیرید.


طراحی صفحات وب با استفاده از HTML

HTML مخفف "HyperText Markup Language" است. HTML زبانی است که از آن برای نوشتن صفحات وب ایستا (استاتیک) استفاده می شود. این زبان برای مشخص کردن عناصر مختلف صفحه از یک سری تگ (برچسب) استفاده می شود. برای مثال برای اینکه یک تصویر را وارد صفحه کنیم از برچسب استفاده می کنیم و برای مشخص کردن یک پاراگراف متن مورد نظر خود را بین تگ

و

 

قرار می دهیم. بدین وسیله مرورگر اینترنت می تواند عناصر مختلف صفحه را شناسایی کند و آنها را نمایش دهد. مرورگرهای اینترنت کدهای HTML را دریافت می کنند و پس از تفسیر آنها را به صورت یک صفحه وب به نمایش در می آورند.

 

نوشتن صفحات HTML لزوماً به برنامه خاصی احتیاج ندارد. حتی با استفاده از NotePad در ویندوز هم می توانید صفحات مورد نظر خود را طراحی کنید. صرف نظر از برنامه ای که از آن برای طراحی صفحات خود کمک می گیرید آشنایی شما با HTML می تواند تا حد بسیار زیادی در کیفیت صفحات تأثیر بگذارد. برای شروع یادگیری اچ تی ام ال می توانید از لینک زیر استفاده کنید :


استفاده از CSS برای قالب بندی عناصر HTML

HTML اصولاً برای مشخص کردن هویت عناصر صفحه به وجود آمد. یعنی برای اینکه مشخص شود کدام بخش صفحه یک پاراگراف است یا کدام قسمت سرفصل است و کدام بخش یک جدول است و... برای این منظور هم از یک سری تگ استاندارد نظیر

،

و استفاده می شد. وظیفه ای که برای HTML در نظر گرفته شده بود فقط همین بود و نحوه نمایش این عناصر بر عهده مرورگرهای وب بود. برای مثال مشخصاتی نظیر فونت متن، رنگ و مشخصاتی از این قبیل را مرورگر انتخاب می کرد و HTML در قالب بندی عناصر صفحه نقشی نداشت.

 

به تدریج مرورگرهای بزرگ مثل اینترنت اکسپلورر و Netscape از تگهای HTML جدیدی برای قالب بندی و تعیین ظاهر صفحات وب استفاده کردند مانند تگ که برای تعیین فونت متن مورد استفاده قرار می گیرد و شناسه color که رنگ متن را مشخص می کند.

صفحاتی که با HTML 3.2 نوشته شده اند به دلیل استفاده از این تگها برای قالب بندی صفحه به کد نویسی بیشتری احتیاج و در نتیجه صفحه ای که با این روش به وجود می آید مملو از تگهای HTML می شود و در نتیجه حجم صفحات افزایش می یابد و سرعت لود شدن آنها کاهش پیدا می کند. علاوه بر این اصل جدایی محتویات صفحه از قالب آن هم رعایت نمی شود.

استفاده از استایل و شیوه نامه ها (CSS) با HTML 4.0 آغاز شد. از CSS برای قلب بندی عناصر صفحه استفاده می شود. برای مثال با آن می توان برای قسمتهای مختلف در صفحه تصویر زمینه تعیین کرد، فونت آنها را تغییر داد، رنگ متن ها را تغییر داد و بسیاری از قابلیتهای دیگر که قبلاً در HTML وجود نداشت با CSS در دسترس طراحان قرار می گیرد. برای توضیحات بیشتر و یادگیری CSS می توانید از لینک زیر استفاده کنید :


نوشتن صفحات پویای طرف کاربر با جاوا اسکرپت

جاوا اسکرپت گسترده ترین زبان اسکرپت نویسی مورد استفاده در اینترنت است. بسیاری از سایتها از این زبان برای ساختن صفحات پویایی که در کامپیوتر کاربر اجرا می شوند استفاده می کنند. تقریباً همه مرورگرهای مشهور از این زبان پشتیبانی می کنند و اگرچه امکان غیر فعال کردن آن توسط کاربران وجود دارد اما طبق آمار جاوا اسکرپت در مرورگرهای بیش از 90 درصد کاربران اینترنت فعال است.

در حقیقت HTML را نمی توان یک زبان برنامه نویسی دانست ولی جاوا اسکرپت یک زبان برنامه نویسی با ساختاری ساده است که می تواند عناصر HTML را بخواند، بنویسید و یا آنها را تغییر دهد. جاوا اسکرپت توانایی واکنش نشان دادن به رویداد ها را در صفحه HTML دارد. برای مثال می توان کد جاوا اسکرپتی نوشت که در هنگام ارسال یک فرم اجرا شود.

در این زبان ابزارهای برنامه نویسی از قبیل توابع، حلقه ها و ... در اختیار طراح صفحه قرار می گیرد تا با استفاده از آنها رفتار صفحه را مطابق نیاز خود تنظیم کند. برای شروع یادگیری جاوا اسکرپت می توانید از لینک زیر استفاده کنید :



نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

لب تاپ

نکات کلیدی برای خرید لپ تاپ

روی ادامه ی مطلب کلید کنید


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

لپ تاپ

 

اگر شما هم قصد خرید یک لپ تاپ را دارید، اما نمی دانیم از بین انواع موجود کدام یک را خریداری نمایید، به شما پیشنهاد می کنیم بقیه متن را حتما بخوانید چرا که به بررسی 10 لپ تاپ برتر موجود در بازار پرداخته ایم.
 
امروزه خرید یک لپ تاپ به کار دلهره آوری مبدل گشته است، چرا که تمامی مدل های موجود در بازار، به نحوی توجه هر فردی را به خود جلب می کنند. بیشتر مردم، قبل از خرید لپ تاپ، با توجه به بودجه شان، انتظاراتی از لپ تاپ آینده شان دارند. برای مثال، عده ای سیستم شان را برای تماشای فیلم و عده ای دیگر برای انجام بازی های کامپیوتری خریداری می کنند. به طور خلاصه می توان گفت که هر فردی شهودی از ویژگی های لپ تاپ آینده اش دارد. اما در اکثر موارد، سیستم هایی با ویژگی های مشابه وجود دارند که ممکن است شما را به تردید بیندازند، اینجاست که ما به کمکتان می آییم.
 
نویسندگان PCMag سالیانه صد ها کامپیوتر را مورد بررسی قرار می دهند، تا بهترین آنها را پیدا کنند. لپ تاپ های بسیار زیادی وجود دارند، از سیستم های بزرگ جایگزین کامپیوتر میزی گرفته تا لپ تاپ های بسیار باریک و حتی نِت بوک ها، اما همه ی آنان امکانات مشترکی دارند. در این پست به بررسی 10 نوت بوک برتر موجود در بازار پرداخته ایم که امید است مورد توجه تان واقع شود.

Lenovo ThinkPad X220 4 از 5

Lenovo ThinkPad X220

اگر تمامی فاکتور های مهم برای یک لپ تاپ خوب را در نظر می گیرید، Lenovo ThinkPad X220 تجاری فوق باریک، بهترین گزینه برای خرید است که در یک قاب 12 اینچی فشرده شده است. باتری این سیستم بهترین نوع در بین سایر رقبایش بوده و CPU آن Intel Core i5 i5-2520M CPU است.

(Apple MacBook Pro 15-inch (Thunderbolt 4 از 5

(Apple MacBook Pro 15-inch (Thunderbolt

این نمونه، سریعترین نوع در بین سایر رقیبان است و با معماری اینتل، کارت گرافیکی AMD و کانکشن جدیدی که Thunderbolt (به معنی صاعقه) نامیده می شود، توانسته است نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند.

Asus U41JF-A1

Asus U41JF-A1

Asus U41JF-A1 بهترین لپ تاپ از نظر تعادل بین قدرت و عمر باتری می باشد.

 

HP Pavilion dm1z

HP Pavilion dm1z

HP Pavilion dm1z و AMD Fusion APU آن، بهترین ها را برایتان به ارمغان می آورند: کارایی بسیار خوب و عمر باتری عالی.

Dell XPS 15

Dell XPS 15

Dell XPS 15 یک لپ تاپ جایگزین کامپیوتر های رومیزی بوده و سرزمین عجایب ویژگی هاست که اجزاء بسیار جدیدی در آن به کار گرفته شده اند و هیچ لپ تاپی از نوع جایگزین کامپیوتر های رومیزی مانند این سیستم نیست.

 

Sony VAIO VPC-Z1390X

Sony VAIO VPC-Z1390X

کار با Sony VAIO VPC-Z1390X بسیار راحت بوده و سبک ترین و قدرتمند ترین لپ تاپی است که قیمت آن نسبت به دیگر لپ تاپ ها کمی پایینتر است.

Toshiba Portege R705-P35

Toshiba Portege R705-P35

Toshiba Portege R705-P35 کارآمد تر از Sony VAIO Z بوده و صفحه نمایش آن 13 اینچ عریض است که دارای درایو نوری بوده و پردازنده آن برق کمی مصرف می کند.

Acer Aspire AS5745-7247

Acer Aspire AS5745-7247

خرید Acer Aspire AS5745-7247 یک معامله بسیار شیرین است، چرا که امکانات و اجزای تشکیل دهنده آن را با این قیمت ها نمی توان خرید.

Asus U45Jc-A1

Asus U45Jc-A1

این سیستم یک نمونه قدرتمند و کم مصرف است که بعد از یک بار شارژ کامل می توان یک روز تمام، را با آن سپری کرد.

Toshiba Satellite T235-S1350

Toshiba Satellite T235-S1350

آخرین لپ تاپ CULV-equipped توشیبا، Satellite T235-S1350 ، تمامی ویژگی های کلیدی یک لپ تاپ نمونه را با قیمتی بی نظیر دارد.

نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

لپ تاپ

نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

لپ تاپhp

برای مشاهده ی ادامه مطلب روی ادامه ی مطلب کلید کنید


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

لپ تاپ دل(dell)

 

 

INSPIRON 4050 2.1


Processor: 2nd IntelCore i3 2. 3Mb
Processor Speed : 2.1GHz
Memory Size :2048MB
Display Size : 14.1″
Graphics Memory : up to 2280MB shared
Hard Drive Size : 320+ GB ( SATA )

Price: 7490000 Rils

INSPIRON 4050 2.1


Processor: 2nd Intel Core i3 3Mb
Processor Speed : 2.1GHz
Memory Size :4096MB
Display Size : 14.1″
Graphics Memory : up to 2280MB shared
Hard Drive Size : 320+ GB ( SATA )

Price: 8690000 Rils

INSPIRON 5050 2.2


Processor: Intel® corei3 3Mb
Processor Speed : 2.2GHz
Memory Size :3072MB
Display Size : 15.6″
Graphics Memory : up to 2280MB shared
Hard Drive Size : 320+ GB ( SATA )

Price: COMING Rils

INSPIRON 5110 2.9


Processor: Intel® Core™ i5 M 3Mb
Processor Speed : 2.9GHz
Memory Size :4096MB
Display Size : 15.6″
Graphics Memory : 1024MB up to 2263MB
Hard Drive Size : 500++ GB ( SATA )

Price: 9190000 Rils

INSPIRON 5110 2.93


Processor: Intel® Core™ i5 M 3Mb
Processor Speed : 2.93GHz
Memory Size :8192MB
Display Size : 15.6″
Graphics Memory : 1024MB up to 2280MB
Hard Drive Size : 750+ GB ( SATA )

Price: 9690000 Rils

INSPIRON 5110 3.00


Processor: Intel® Core™ i7 M 6Mb
Processor Speed : 3.00GHz
Memory Size :6144MB
Display Size : 15.6″
Graphics Memory : 1024MB up to 2280MB
Hard Drive Size : 640+ GB ( SATA )

Price: 10690000 Rils

INSPIRON 5110 3.00


Processor: Intel® Core™ i7 M 6Mb
Processor Speed : 3.00GHz
Memory Size :8192MB
Display Size : 15.6″
Graphics Memory : 1024MB up to 2280MB
Hard Drive Size : 750+ GB ( SATA )

نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کاربرد های ویندوز xp

فهرست اطلاعات:

ویندوز XP چیست؟

سیستم مورد نیاز ویندوز

آشنایی با محیط ویندوز

کاربرد آیکونها (Icons)

کاربرد پنجره ها (Windows)

کاربرد دسک تاپ (Desktop)

کاربرد نوار وظیفه (Task Bar)

برای مشاهده ی اطلاعات روی ادامه کلید کنید.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

شناسایی سخت افزار های ویندوز
شناسایی سخت افزارها و درایور ها در ویندوز 7

بر خلاف ویندوز Vista و XP این ویندوز اکثر قطعات را شناسایی کرده و درایور آنها را نصب می‌نماید. به خصوص در ویندوز 7 شبکه به شکل بسیار بهتر و راحتتری شناسایی و قابل تنظیم می‌باشد. در کامپیوتر من پس از نصب ویندوز XP کارت صدا و شبکه شناخته نمی‌شدند ولی در ویندوز 7 هر دوی آنها را به خوبی شناخت! دیگر دوستان نیز در تست‌هایشان به همین نتیجه رسیدند.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مراحل نصب ویندوزseven
مراحل نصب ویندوز 7

مشخصات سیستم: پروسسور Intel 3GHz HT - 1MB Cache - FSB 800 - Socket 487 حافظه 512MB*2 کارت گرافیک NVidia Gforce 5600 - 256MB

حداقل حجم پارتیشن ‌قابل قبول برای نصب ویندوز 7:
8301 MB

فضای اشغال شده پس از نصب ویندوز 7:
6.85GB

مدت زمان نصب ویندوز:
حدود 20 دقیقه (بدون در نظر گرفتن زمان ورود اطلاعات و انتخاب گزینه‌ها)

مجموع مراحل مختلف زمان نصب(دستی و اتوماتیک):
10 مرحله

مجموع دفعاتی که نیاز به تنظیمات کاربر می‌باشد:
2 از 10 مرحله

سرعت ویندوز 7 نسبت به ویندوز ایکس پی و ویستا و اجرا شدن درانواع سیستم ها

سرعت این ویندوز نسبت به ویندوز Vista بسیار بیشتر هست و از جهاتی همانند XP و در حالاتی هم مقدار خیلی کمی سریعتر هست. لطفا به تست سرعتی که در کامپیوتر خود در XP و ویندز 7 انجام داده‌ام توجه نمایید. تقریبن می‌توان ویندوز 7 را با تمام قدرت گرافیکیش هم سرعت XP و در حالاتی که حافظه شما بیش از 1GB باشد کمی سریعتر از XP بدانید.

به همین دلیل هم هست که ویندوز 7 را می‌توان برروی سیستم‌های ضعیف که ویستا امکان نصب شدن برروی آنها را نداشته یا به سختی اجرا می‌شده، به راحتی نصب نمود. برای مثال Netbook ها که فقط برای شبکه گردی و کار‌های سبک دفتری همانند Microsoft Office استفاده می‌شوند به راحتی می‌توانند ویندوز 7 را اجرا نمایند. (این NetBook ها از پروسسور جدید اینتل به نام Atom بهره می‌برند و اکثرن کار گرافیکشان Intel هست) خود ویندوز 7 در سیستم‌های ضعیف تا حدود زیادی با حذف یکسری از توانایی‌های گرافیکی از پایین آمدن Performance کلی سیستم جلوگیری می‌کند. (همبنطور که در بخش تاریخچه اشاره شد، مایکروسافت برای انجام چنین کار‌هایی از Utility هایی در درون سیستم عامل جدید برای پایین یا بالا بردن تنظیمات جهت کنترل Performance استفاده می‌کند) شما هر زمان که خواستید می‌توانید از طریق فشار کلید‌های Win+Pause از کیبورد پنجره System را باز نموده و از پنل سمت چپ با انتخاب Advanced System Setting دیالوگ باکس System Properties را باز کرده و از تب Advanced برروی کلید Setting از کادر Performance کلیک نمایید:

با حذف همه یا تعدادی از گزینه‌های فوق می‌توانید سرعت عملکرد سیستم عامل را بازهم بیشتر افزایش دهید.

در همان پنجره System گزینه‌ای وجود دارد به نام Rate اگر برروی لینک مقابل آن کلیک نمایید به پنجره "Performance Information and Tools" وارد می‌شوید. در این پنجره به 4 قطعه شما + توانایی اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها 3D امتیاز داده می‌شود، امتیازها از 1 تا 7.9 می‌باشند و 7.9 یعنی بهترین بازدهی و سرعت. در سمت راست این جدول یک امتیاز بزرگ هم قرار دارد که به نام Base Score می‌باشد. این عدد میانگین امتیازات نیست بلکه کاربرد این امتیاز در انتخاب محصولات دیگر شرکت‌ها کاربرد دارد. برای مثال فرض کنید Base Score سیستم شما 3.2 باشد اگر محصول شرکتی روی آن نوشته شده که برای سیستم‌هایی با Base Score 3 به بالا می‌باشد، شما می‌توانید با خیال راحت از برنامه آن شرکت استفادده نمایید.

اگر درایور جدیدی نصب نمودید یا قطعه جدیدی را اضافه نمودیدی، لازم هست که یک بار سیستم امتیاز دهی را Refresh نمایید. برای مثال امتیاز قطعات من را می‌توانید در شکل زیر مشاهده نمایید:

نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مقدمه وتاریخچه ی ویندوزseven
مقدمه

بعد از مدتها مایکروسافت، نسخه Windows 7 Ultimate beta Build 7000 خود را رسما در تاریخ جمعه 9 ژانویه 2008 برای دانلود عمومی و تست در دو نسخه 32bit ی به حجم 2.43 GB و نسخه 64bit ی به حجم 3.15 GB منتشر نمود. فایل دانلود شده به صورت یک DVD Image و به فرمت ISO هست که به راحتی می‌توانید آن را به کمک هر برنامه‌ راینری همانند Nero برروی یک DVD رایت نمایید. این نسخه‌ها به دلیل بتا بودن و جهت تست کاربران به شکل مجانی از سایت مایکروسافت و در یک نسخه Ultimate قابل دریافت شدن هستند. مایکروسافت در این OS جدید نسبت به ویندوز Vista [و XP] (از لحاظ ظاهر، امکانات، مشکلات سخت‌افزاری و از همه مهم‌تر سرعت) تغییرات مثبتی داشته است. از سال 2000 و پس از ویندوز موفق XP قرار بود که این OS منتشر شود، اما به دلایل مختلف و مشکلات متعدد و همانند همیشه عجله بیل گیتس ویندوز Vista مشکلدار! را در سال 2006 منتشر نمود. اما به گفته مسولان مایکروسافت Windows 7 نسخه ارتقا یافته و بهینه شده Windows Vista هست که مشکلات آن را ندارد.

بر خلاف تبلیغات زیاد برای Vista و فشار‌های آشکار و پنهان مایکروسافت بر شرکت‌های قطعه سازی و صنعت PC برای پشتیبانی 100% از ویندوز ویستا در محصولات خود و ندادن درایور XP به همراه محصولات خود، سعی نمود که کاربران را به سمت ویستا بکشد. اما مشکلات متعدد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از یک سو و عطش زیاد ویستا برای مصرف بیهوده Resource کامپیوتر و کندی آن نسبت به XP در اکثر زمینه‌ها، سیاست‌ها و تبلیغات مایکروسافت را باطل نمود.

مکینتاش در نسخه جدید سیستم عامل خود با کلی امکانات گرافیکی و توانایی‌های جالب بسیار سریعتر و پایدارتر از ویندوز ویستا بود. همچنین در همین دوران بعضی از نسخه‌های جدید لینوکس هم پیشرفت‌های قابل توجهی نمودند و کاربران ناراضی ویندوز ویستا و حتی بعضی از کامپیوترسازان را به سمت خود جلب کردند (مانند لینوکس Ubuntu) مخصوصا که نسخه آخری مکینتاش قابل نصب روی PC هم بود و قرار است که کاملترین نسخه سازگار با PC خود را در سال 2012 بیرون بدهد!

به دلایل فوق و همچنین شکایت‌های مکرر کاربران از سرعت و مشکلات سازگاری ویندوز ویستا و رو آوردن مهم‌ترین متحدان سخت‌افزاری و کامپیوترسازی!! مایکروسافت مانند Dell به نصب Linux Ubuntu به جای ویندوز Vista برروی لپ تاپ‌های خود و حتی downgrade نموندن ویندوز ویستا به XP و خبرهای موفقیت سیستم‌ عامل‌های شرکت‌های دیگر، مایکروسافت را مجبور نمود که Windows 7 را بالاخره تولید و روانه بازار نماید.

تاریخچه

مایکروسافت پس از موفقیتی که در تولید 2 سیستم عامل بسیار موفق خود یعنی Windows XP و Windows Server 2003 به دست آورد، تصمیم گرفت که پروژه جدید و بسیار متفاوتی را آغاز نماید. این پروژه جدید که یک سیستم عامل جدید بود در سال 2000 میلادی شروع شد و با Codename ی به نام Blackcomb چشم به دنیای مایکروسافت و محققان و برنامه نویسان آن گشود. پس از چند سال تحقیق و مطالعه مایکروسافت هدف خود را برای ساخت Blackcomb دقیقا مشخص نمود. این نوزاد باید دارای توانایی‌های جدیدی میبود که یکی از پیشرفته ترین و مهم‌ترین آنها تکنولوژی‌ به نام WinFS بود.

در اوایل سال 2003 مایکروسافت پس از تاخیر کوتاهی که در پروژه پیش آمد نسخه کوچکی از Blackcomb را با Codename ی به نام Longhorn تولید نمود. در اواسط سال 2003 مایکروسافت لانگ هورن بخشی از توانا‌یی‌هایی که اساسا برای Blackcomb در نظر گرفته شده بود را به ارث برد. از جمله این توانایی‌های به ارث برده می‌توان به WinFS و Desktop Windows Manager و Component های جدید بر اساس Net Framwork. نام برد. (بعد ها بر اساس ویندوز لانگ هورن، ویندوز Vista تولید نهایی شد)

در تابستان 2003 که برای مایکروسافت به «تابستان کرم‌ها» مشهور شد، مایکروسافت شاهد حمله گسترده کرم‌ها (نوعی ویروس هستند) به تمامی سیستم عامل‌های خود شد. مشهورترین این ویروس‌ها Blaster و Sobig و Welchia بودند. به همین دلیل مایکروسافت تغییری در اولویت‌های خود دارد و پروژه لانگ هورن را موقتا متوقف نمود و شروع به ساخت Service Pack برای ویندوز‌های XP و Server 2003 نمود. مایکروسافت در سپتامبر 2004 پروژه لانگ هورن را از پایه دوباره شروع به کار نمود (reset نمود). تا اینکه در سال 2006 مهمترین featuresهای ویندوز Vista (نام نهایی لانگ هورن ) را کنار گذاشت و همچنین نام پروژه Blackcomb را به نام Vienna تغییر داد. با اینحال، مایکروسافت با توجه به تمامی این مسائل Windows Vista را منتشر نمود ولی در همان سال‌ها و در تاریخ 20 Jun سال 2007 رسما اعلام نمود که «نام نسخه بعدی سیستم عامل، فعلا در درون کمپانی به Windows 7 خوانده می‌شود» این نام همانند همیشه چندین ماه قبل از این اعلام رسمی به بیرون درز نموده بود.

تا اینکه در تاریخ 13 اکتبر 2008 Mike Nash نایب رئیس مدیر تولید مایکروسافت رسما نام Windows 7 را نام رسمی و نهایی پروژه Vienna نامید.

در 16 اکتبر 2008 CEO مایکروسافت Steve Ballmer اعلام کرد که: «ویندوز 7 مشکل سازگاری با سیستم عامل قبلی خود نخواهد داشت برعکس ویندوز Vista که اینچنین بوده!» و همچنین به این نکته اشاره کرد که «به دلیل رابطه‌ای که بین ویندوز 7 و ویندوز ویستا هست (از لحاظ تاریخچه‌ای که عرض شد) در واقع ویندوز 7 یک ویندوز ویستای بهبود یافته و بیشرفته خواهد بود.» در 27 دسامبر 2008 اولین نسخه بتای ویندوز 7 به بیرون درز کرد و بر اساس تست سایت ZDNet این ویندوز در بعضی از زمینه‌ها مهم از لحاظ سرعت از ویندوز XP و Vista بهتر بوده. این زمینه‌ها همانند، زمان Boot شدن و Shotdown ویندوز و سرعت کار با فایل‌ها و همچنین باز نمودن برنامه‌ها بوده.

نويسنده: محمدنیکو تاريخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ


نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to mhdsystem.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com